torsdag 27. august 2009

Analog fotografering

I de siste dager har vi holdt mye på med analog fotografering og arbeid i mørkerommet etterpå. Det er kjempegøy, og jeg er veldig glad for at jeg får lov til å lære også denne kunsten. Vi har ikke gjort noen "oppdrag" med det kamera, men har holdt på å øvd oss både inne i og utenfor studio. Jeg ble satt med et old-fashion kamera med sort-hvitt film og bedt om å gå ut for å ta bilder med flere farger i bildet, f.eks. blå og grønn. Det jeg ikke tenkte så mye over var at det var en sort-hvitt film jeg jobbet med, så da kan du jo selv se for deg resultatet. Jaja, noe ble det hvertfall. Vi har også framkalt bilder selv, hvilket var veldig gøy! Ta bildene, jobbe med filmen og så få se at bildet kom fram i fremkallervæsken er en helt annen følelse enn å bare ta bildene og se de poppe opp på skjermen etterpå.

1 kommentar:

For å kommentere;
Skriv ønsket tekst, sett boksen der hvor du skal velge "kommenter som" på "Navn/nettadresse" og skriv inn navnet ditt. Nettadresse er ikke nødvendig. Trykk "Fortsett" og deretter "Legg inn kommentar".